De terugreis  - Reisverslag uit Cradock, Zuid-Afrika van Ubuntu Jongeren - WaarBenJij.nu De terugreis  - Reisverslag uit Cradock, Zuid-Afrika van Ubuntu Jongeren - WaarBenJij.nu

De terugreis

Blijf op de hoogte en volg Ubuntu Jongeren

17 Augustus 2012 | Zuid-Afrika, Cradock

Op dinsdagochtend om 5 uur 's ochtends stonden Gerrit en Femke al overheerlijke wentelteefjes te bakken, we moesten namelijk vroeg weg! Om kwart over 6 reden wij onder het genot van een prachtige zonsopgang weg uit Mdumbi. Over donkere stoffige onverharde wegen werden onze ruggengraten flink getest. Na anderhalf uur bereikten wij het luxegoed genaamd asfalt. De weg leidde ons over bergen en door dalen die vooral heel veel op elkaar leken weinig variatie dus. Dorre grasvlaktes met hier en daar bergen. Wegen lijken af en toe wat Amerikaans, kilometers lange rechte wegen waar soms niemand te zien is. De lunch bestond uit de lunchpakketten die gemaakt zijn in Mdumbi: brood met kaas tomaat en knalroze worst. Toen duurde het niet lang meer voordat we arriveerde bij het Mountain Zebra safari park. Uit reacties hebben we vernomen dat er de ideeën rondgingen dat we afgelopen weekend op safari gingen. Waar dat vandaan is gekomen weten we niet maar bij deze, de safari was gepland tijdens de terugreis. Na een kwartiertje door het park te hebben gereden om bij de overnachtingsplaats te komen waren de nodige dieren al gezien zoals steenbokken en aapjes. Na enige ervaringen met overnachtingsplaatsen als het kakkerlakkenparadijs in Durban verwachtten wij niet zo veel van onze bedden. Maar niets was minder waar! Prachtige 4 persoons huisjes, waar menig Center Parks huisje nog een puntje aan kan zuigen, stonden voor ons klaar met tv, bad en zeer comfortabele bedden. Met de 3 eigen busjes werd alvast een klein safari tochtje gemaakt die toch een hoop dieren opleverde, samen met de ondergaande zon zorgde dat voor een zeer mooi tafereel. Het avondeten was ook zeker niet mis! Het vlees dat bij een lokale slager gekocht was, werd op de barbecue gebraden (een braai) en vormde samen met gepofte aardappels en salade voor een heerlijk avondmaal. Na een hoop gezelligheid was het weer tijd om onder de dekens te kruipen.

Woensdag 15 augustus,

om half 9 stonden we klaar voor een overheerlijk Engels ontbijt of  in het restaurant van het safaripark. Gauw inpakken voor een ochtendsafari! Een route van ruim 2.5 uur bracht ons langs verschillende kuddes van springbokken. Ook zebra's en struisvogels stonden regelmatig langs de weg. Vervolgens reden we gelijk door naar de dichtsbijzijnde benzinepomp om daar te lunchen. De meeste aten bij de Debonairs Pizza, opvallend was dat ze daar 'tower pizza's' hadden, 4 verschillende pizza's op elkaar gestapeld die allemaal tegelijk op werden gegeten. Dat werd over het algemeen als zeer lekker ervaren. Wel was het letterlijk en figuurlijk Fast Food want ineens werd haast gemaakt om eindelijk te kunnen beginnen aan onze 2e reisdag. In de bussen was het erg gezellig, in meerdere bussen werd luidkeels meegezongen met alle zelfmeegebrachte cd's. Van YMCA tot de meeste dromen zijn bedrog, ik ben in ieder geval morgen schor. Om 7 uur 's avonds kwamen wij aan in Bloemfontein waar we een soort 4 persoons motelkamers tot onze beschikking hebben. Omdat de braai van gister zo goed in de smaak viel was besloten om het vandaag weer te doen. Erg lekker hoor hamburgers, T-bone steak en lamskoteletten.  Na afloop werd de dag maar ook de hele reis afgesloten door Aad en Marleen, dit is namelijk de laatste avond hier in het prachtige Zuid-Afrika. Morgen is het nog ruim 400 km rijden naar Johannesburg voor de terugvlucht naar Nederland.

Veel groetjes van iedereen hier,

Tim

• 17 Augustus 2012 - 09:45

Arne,anneke En Koen:

Goedemorgen allemaal vooral Tim! Wat een verrassing vanmorgen, uitgebreid verslag van Tim! Geweldige beschrijvingen vol leuke détails( knalrose worst?) Benieuwd naar de foto's...Fijn dat de safari geslaagd is en vooral prettige bedden en lekker eten. Nou nog even afzien in het vliegtuig en dan zetten jullie weer voet op op nl-bodem! Goede reis!!

• 17 Augustus 2012 - 23:23

Bart En Ris:

Hallo jullie Ubutujongerengroep me inclusief leiding, het zit er bijna op!! We vinden het leuk om toch nog de laatste verslagen te hebben kunnen lezen!! Wat leuk om het project Zuid Afrika af te sluiten met een Safari!! Het is vast een hele andere Safari zijn dan die we in Nederland kunnen maken, we zijn dan ook benieuwd naar de foto's!!

• 17 Augustus 2012 - 23:23

Bart En Ris:

• 18 Augustus 2012 - 16:33

Wilma:

Hallo allemaal,
    Dat was nog een prima slot, lijkt mij.
    Wilma