Ubonte avond - Reisverslag uit Mdumbi, Zuid-Afrika van Ubuntu Jongeren - WaarBenJij.nu Ubonte avond - Reisverslag uit Mdumbi, Zuid-Afrika van Ubuntu Jongeren - WaarBenJij.nu

Ubonte avond

Blijf op de hoogte en volg Ubuntu Jongeren

10 Augustus 2012 | Zuid-Afrika, Mdumbi

Vanmorgen vroeg konden we meekijken bij de primaryschool in Mdumbi. We ontdekten dat de kinderen in Zuid-Afrika al veel verder zijn dan de kinderen in Nederland. Op vierjarige leeftijd leren deze kinderen al wat een pentagram en een hexagram is, leren ze tellen tot 30 en leren ze al woordjes die ze in Nederland pas op zesjarige leeftijd leren. We hebben met de kinderen
allerlei spelletjes gespeeld: variaties op schipper mag ik overvaren, vos kom uit je hol en hoelahoepen. Linda maakte voor de kinderen daar een mooie vis aan een hengel van ballonnen, waarna de kinderen geschminkt konden worden door ons. Maar daarna waren de rollen natuurlijk omgedraaid: de kinderen mochten nu onze Ubuntu's schminken. Sommigen kwamen er uit als brave-heart figuren, anderen als ontaarde kunst. De kinderen vonden het geweldig en wij natuurlijk ook.

Ondertussen was de andere helft van de groep druk bezig om de moestuin een grote beurt te geven. Dit alles in een heerlijke warme zon en een strak blauwe lucht. Even verderop waren bij de kliniek de andere Ubuntu's de geul verder aan het vullen met stenen voor het irrigatiesysteem. We konden bij de gleuf de laag stenen al toedekken met een laagje aarde.

Gelukkig hadden we tijdens het middageten weer kunnen genieten van ons favoriete maaltje, pasta carbonara en versgebakken brood. toen we onze buikjes vol hadden, werd de groep weer opgesplitst in tweeën. De ene helft kon enorm grote stenen zoeken in de Afrikaanse wildernis om de geul verder te vullen. De andere groep voerde een onderzoek uit over hoe lang het duurt om bruin te worden op een strand aan de Indische Oceaan. En onderzoek heeft aangetoond dat men zeer bruin wordt, dit voldeed aan onze hypothese en we hoeven dus geen vervolgonderzoek te doen. Trots was de andere helft op de resultaten, die ze hadden geboekt bij de kliniek. De geul is zo goed als volledig gevuld en toegedekt. We kunnen hoogstwaarschijnlijk maandag onze projecten afronden.

Toen we rond vijf uur weer aanwezig waren op het backpackerscamp, vertelde Carolien van der Werf ons over de gezondheidszorg in deze omgeving.  Door de voormalige leider van Zuid-Afrika is  het aidsprobleem enorm gegroeid. Tegenwoordig is een op de vier vrouwen besmet met aids. Ook liet ze ons beseffen hoe geïsoleerd de kinderen zich voelen die hiv-positief zijn. Kortom, een erg inspirerend verhaal.

We hebben u helaas nog niet bijgepraat over de vete tussen de jongens- en meidenhut. Na de actie van de heren hebben de dames met het beste wapen teruggeslagen waarmee je een jongen raken kan:  liefdesbrieven. De jongens werden door deze brief enigszins in verlegenheid gebracht, maar waardeerden wel de zachtmoedigheid van de dames.

Vanavond staat de bonte avond op het programma, waar we ontzettende zin in hebben. We weten nog niet helemaal hoe de avond wordt ingevuld, maar gezellig zal het zijn.

Veel liefs,

Gertjan en Inge

• 10 Augustus 2012 - 19:18

Aad En Eleen:

Fijn dat de regen voorbij is (regenpak was niet nodig om mee te nemen, volgens Heidi). Wat leuk dat jullie met de kinderen hebben kunnen spelen en dat de gleuf bijna klaar is.
    Fijn dat jullie Caroline v.d. Werff hebben ontmoet en van haar de verhalen uit de praktijk zelf hebben kunnen horen.
    Een gezellige "bonte avond* toegwenst en tot mails.
    Groetjes en knuffel Aad, Eleen en Arend.

• 10 Augustus 2012 - 19:27

Denise & David,:

Hallo lieve mensen, hier de broer en schoonzus van miriam :)

We willen even laten weten dat we het onwijs leuk vinden om te horen dat jullie veel voor die mensen en kinderen kunnen betekenen!! wat zullen hun maar ook jullie een toptijd beleven. We wensen jullie nog veel liefde en kracht toe om deze dagen zinvol door te komen.

Hier nog even een berichtje voor onze lieve zus/schoonzus (Miriam)

Heeeeeey mir, hopenlijk heb je het erg naar je zin daar in verwegiestan!
    We denken veel aan je en tot over nog maar een weekje :)

dikke kus van ons xxx

• 10 Augustus 2012 - 19:28

Wilma:

Hallo allemaal,
    Wat veel tekst zo opeens. Leuk hoor! Mooi ook om iets over mijn eigen vak in een ander land te lezen. Jullie hebben het maar druk hè, met de nagellakvete. Ben benieuwd wat er verder nog uit de hoge hoed komt. Fijn dat regen, water- en stroomstoringen weer opgelost zijn. Ik hoop dat er veel foto's gemaakt zullen worden. Zet hem op allemaal de laatste week! Verder hoop ik dat jullie nog veel leeuwen en beren op de weg zullen zien als jullie op safari gaan.
    Grouphug,
    Wilma

• 10 Augustus 2012 - 21:46

Marlien :

lieve Miriam en andere nagellakremovers,

Ik hoor net van een insider dat jullie een gezellige ubonte avond hebben. Ben heel benieuwd wat er op jullie programma staat!
    Hier weer een lekker dagje in Nederland, een zonnetje en de meiden hokey in de finale, 0-0 in de eerste helft dus het wordt spannend.
    Voor de andere sporters onder ons Mathijssen is nu echt Feyenoorder.
    Bij ons alles wel,hoop dat jullie een gezellige avond hebben en tot mails.

Veel succes met het afronden van jullie projecten aldaar, we zijn trots op jullie.

Liefs pap en mam.

• 10 Augustus 2012 - 21:56

Bart En Ris:

Vandaag alweer 2 weken weg, de tijd gaat toch wel snel!! Leuk om weer een verslag gelezen te hebben, met ook daarin de verschillen daar en hier in Nederland, bv de leeftijd van het al vroeg veel leren op school. maar ook andere dingen zoals voorlichting wat erg noodzakelijk is!! We hopen ook dat er door de hulp van jullie Ubuntu's jongeren en begeleiders ( met de projecten) steeds een beetje de goede kant op gaat!! Ook leuk te lezen over de blije gezichten toen jullie elkaar hadden geschminkt en zijn vast wel hele mooie foto's gemaakt, we zijn benieuwd!! Jullie bonte avond zal ook vast wel heel gezellig (geweest, als jullie dit lezen) zijn!! Nou we wensen jullie allen een fijn weekend toe!!

• 10 Augustus 2012 - 22:17

Gertjan Sr En Aria:

Hallo Ubonte- feestvierders,

Weer een leuk verslag! Maar het roept ook wel wat vragen op..., wat is het hele verhaal...?! Jullie hebben dagen nodig om het thuis allemaaal te vertellen. Wij kijken er naar uit!
    Wat goed dat de voorgenomen projecten al bijna klaar zijn, ondanks regen en stroomstoring!
    Wij wensen jullie een hele gezellige Ubonte-avond.
    Gertjan: goede reis naar huis, niet verdwalen, we kijken naar je uit!

Een hartelijke groet voor alle UBUNTU'S,
    Gertjan en Aria

• 10 Augustus 2012 - 23:24

Carla Dobbe (zusje Van Marleen):

"Als wij niet meer geloven dat het kan.. wie dan wel??"

Lieve Ubuntu-ers,
    Marleen kan jullie meer vertellen over deze toch wel veelzeggende zin!!
    Als ik (waar dan ook) iets lees over aids moet ik hier aan denken, een klein gebaar kan zo belangrijk zijn voor deze mensen en kinderen en wat fijn dat jullie zo'n klein gebaar kunnen bieden nu jullie daar zijn!!! Wat een top team zijn jullie en vooral wat zijn jullie ook overal inzetbaar!! Niet te vergeten alle mensen die geld gegeven hebben, of van jullie diensten gebruik hebben gemaakt tijdens jullie acties met als doel om daar nu te zijn.. want als zij niet geloofd zouden hebben dat het kan, waar waren jullie nu dan? De mensen hier geloven in jullie en jullie maken het dubbel en dwars waar!!! Hard werken en genieten van de waardevolle momenten tussendoor!! Ik ben mega trots op jullie en heb ook echt respect, zo'n werkvakantie is niet aan iedereen besteed, dat moet je niet alleen willen, maar ook kunnen!!
    Wens jullie nog heeeeeel veel succes voor de komende week, als is het misschien niet meer zoveel met werk, dan wel met de reis terug!!!

ennuh Marleen, na je vakantie misschien toch maar weer je haar laten ontkrullen, want het wekelijkse style-momentje mis ik wel een beetje ;) hihi

lieve groetjes van Carla

• 11 Augustus 2012 - 00:04

Aad, Eleen, Evert, Tineke, Albert & Netty:

Ubuntu ouders verenigd u. Geïnspireerd door onze kinderen besloten de ouders van der Spek, Nieuwkoop en Kranenburg om bij de familie Kranenburg een Unbuntubonte ouderavond in de tuin te organiseren. Op deze avond hebben wij natuurlijk op liederlijke wijze terug gekeken in ons verleden en dat van onze kinderen. Tja irrigatiesystemen, dat roept gelijk weer beelden op van de kids in luiertijd. Jawel wij begrijpen heel goed wat voor een mooie vooruitgang jullie daar brengen.

En dan het weer. Jullie verhaalden over bijna weg stormenden hutjes. Tamara bij wie de oren gevuld werden met kilo´s aarde. Nee daar kunnen wij ouders niet tegen op. Maar met stramme ledematen in en uit je bed klimmen is ook niet kinderachtig hoor ;-)

Jullie begrijpen, we zijn natuurlijk ontzettend trots op jullie allemaal. Kijken we naar de hemel en zien we de sterren stralen, dan weten wij dat jullie wanneer jullie omhoog kijken ook dit zien. Ver weg en toch heel dichtbij; werkende aan een rechtvaardige uitdaging, dankbaar dat jullie dit vanuit jullie zelf en met Gods kracht hebben ondernomen. En, het is nog niet volbracht, maar nadert bijna zijn voltooiing. En dat is mooi, wetende dat wanneer jullie straks weer thuis zijn, er iets in Afrika door jullie geplant is, maar Afrika zal ook altijd een deel van jullie leven blijven vormen. For always in your hearts

Een lieve groet van drie families.

• 11 Augustus 2012 - 09:25

Koos, Cora En Jessica:

Goedemorgen allemaal, iedere morgen wordt er door ons jullie reisverslag gelezen. We gaan ons de laatste week mentaal voorbereiden op de verhalen die Eveline direct op ons los gaat laten, of is het juist de snelheid waarmee dit zal gaan (grapje). Veel succes bij het afronden van de projecten. Een groet van ons aan jullie en een dikke kus van Jessica aan Eveline en Jasper.

• 11 Augustus 2012 - 09:40

Jasper En Wim:

Voor ons zit de vakantie in het mooie en warme sardinie (38-39 graden) er na vandaag weer op. van af morgen volgen we jullie op het laatste stukje van jullie reisweer vanuit pijnacker. Ook wij zijn super trots op jullie. geniet van de welverdiende safari dit weekend. We lezen de belevenissen wel weer. lieve groet aan allemaal en een extra dikke kus voor ronnie en yvon

• 11 Augustus 2012 - 20:12

Paul & Colette & Co:

Waanzinnig leuk om al jullie reisverslagen te lezen. We hebben veel respect voor wat jullie daar allemaal doen. Keep up the good spirit!!

• 11 Augustus 2012 - 21:37

Ella Van Der Wal:

Hoi Ubuntu gangers,

Heb net jullie verhalen van 9 en 10 augustus gelezen en alle reacties.
    Ben je even mee bezig. Heb er weer van genoten. Goed dat jullie 104 stenen hebben gemaakt.
    Ik wens jullie voor de laatste dagen veel plezier en werkgenot met elkaar.

Groetjes en voor iedereen een knuffel, Ella.

• 11 Augustus 2012 - 21:53

Corrie Becude:

Tijdens de finale van de hockey heren Tussen Duitsland en Nederland (1 -0 voor Duitsland nu maar ze moeten nog een helft) geniet ik weer van jullie verhalen. Waarschijnlijk zijn jullie nu druk met de bonte avond en als ik alles zo lees zit de sfeer er goed in! Heel veel plezier nog komende week! Groetjes en liefs voor allemaal. Jan en Corrie

• 11 Augustus 2012 - 23:00

Corrie George Willemse:

Hallo Aad en David,
    Volgens papa is ons eerste bericht niet aangekomen,dus nog maar eens proberen.Wat hebben jullie allemaal fijne weken, hard werken en toch veel ontspanning.
    Dit weekend zijn jullie op safari hebben we begrepen, wat geweldig!
    Wij zijn ook een weekend weg geweest, veel koeien en paarden gezien, ha ha!
    We kijken uit naar jullie thuiskomst,
    een kus van papa en mama.

• 11 Augustus 2012 - 23:03

Marjolein:

Hallo lieve allemaal!

Wat een heerlijke verhalen allemaal zeg, ontzettend goed bezig allemaal!! :) Uit alle verhalen blijkt hard werken, maar ik zie er wel heeeeeel erg naar uit om alle verhalen 'in het echt' te horen, volgens mij zijn er heel wat details die achter worden gehouden ;)

Gertjan: een hele goede reis!!

Een dikke knuffel voor iedereen en een super duper DL voor Niels, Heidi en Tamara ;)

Lieve groetjes,
    Marjolein

(In Zeeland hadden we helaas zo'n slechte internetverbinding dat een reactie plaatsen niet mogelijk was. Maar we hebben bijna iedere avond met z'n allen onder de luifel, in de tent, op het strand of aan het meer genoten van jullie verhalen. Hierbij dus ook de groetjes van de rest van de familie die nog in Zeeland zit ;) )

• 12 Augustus 2012 - 12:55

Leny Hoekstra:

Het is altijd weer heerlijk om jullie verslagen te lezen. De goede groepssfeer straalt er van af!
    Veel goeds voor de laatste dagen daar en sterkte voor de terugreis en het afscheid nemen van de lokale bevolking.
    Hartelijke groeten!
    Leny Hoekstra.

• 12 Augustus 2012 - 12:56

Leny Hoekstra:

PS Natuurlijk een extra groet voor onze vriend Gert Jan...!

• 12 Augustus 2012 - 18:51

Gertjan Jr:

Kak, herstel, Feyenoord staat vierde.

• 12 Augustus 2012 - 19:18

Bart En Ris:

Hoi Gertjan, fijn dat het alleen reizen goed gegaan is, behalve dat je je eenzaam voelde!! Marleen weet ook hoe dat voelt!! We wensen ook jullie allen die nog in Afrika zijn, ook sterkte met het gemis van Gertjan!! We hopen dat jullie allen na de 17 de aug, ook weer hele gezellige groepsbijeenkomsten zullen hebben, om alles wat jullie tijdens de Ubuntu reis hebben meegemaakt te kunnen delen (vanaf het moment van aanmelding tot na de thuiskomst van allemaal!! We hopen dat jullie een goed en gezellig weekend gehad hebben!! Marleen geniet nog van je laatste paar uurtjes 32 zijn!! Fijne avond en morgen succes met de laatste dingen!!

• 12 Augustus 2012 - 21:05

Hanneke:

Hoi Ubuntu's,

Ik hoop dat jullie veel wild hebbben gezien. Nog een paar fijne dagen. Geniet van alles.

Hessel" hele dikke knuffel en voor iedereen een dikke knuffel van Karel en Hanneke

• 12 Augustus 2012 - 21:05

Hanneke:

Hoi Ubuntu's,

• 12 Augustus 2012 - 22:25

Kyra Compagne:

Lieve allemaal,

We zijn enorm benieuwd naar het vervolg van jullie avonturen en natuurlijk naar de 'Nagellak Soap'. Hoe is het weer bij jullie? Bij ons is het nu lekker weer, rond de 26C.
    Dit weekend zijn jullie toch op safari? Vertellen jullie snel hoe het is geweest? Plaatsen jullie dan ook nog een paar foto's?
    De Olympische Spelen zijn alweer afgelopen, ze zijn nu bezig met de slotceremonie. De dames van de hockey hebben goud gewonnen: 2-0, de heren hebben verloren van Duitsland met 2-1. Maar ze hebben wel zilver gehaald. We hebben in totaal 20 plakken!
    Veel plezier deze dagen nog!

Liefs,
    Kyra

P.S. Koen C: Een hele dikke knuffel en kus!

• 12 Augustus 2012 - 22:37

Rob,Marian,Tim:

hoi allemaal,
    Rob heeft Gert-Jan al gespot in het dorp.
    Vanochtend in de kerk het prachtige pelgrimsgebed
    gehoord.We hopen dat jullie een mooie safari hebben.
    Nog 2 dagen hard werken en dan al weer de terugreis.
    Geniet van alles en we denken veel aan jullie.

Heel veel liefs

Dikke, dikke knuffels voor Jasper en Eveline

• 13 Augustus 2012 - 13:42

Van Het Winnende MCH-voetbalteam:

Hiephiephoera! Marleen is jarig.

Van het (radiologie-)voetbalteam!

• 13 Augustus 2012 - 14:58

Willemien:

Marleen wij zijn je niet vergeten maar Morena's poging om jullie een berichtje te sturen is niet gelukt.

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag, een dikke knuffel van al je collega's en dokters!!!
    Geniet nog van jullie laatste dagen in Zuid Afrika en we zijn benieuwd naar alle foto's die je ongetwijfeld gemaakt zult hebben.

Alvast een goede reis terug. Tot de 20 ste.

Morena en Willemien

• 13 Augustus 2012 - 16:15

Pauline En Cora:

Hallo jarige Marleen,

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!!!!! Geniet nog van de tijd in Zuid Afrika en succes.

Dikke verjaardagszoen van Pauline en Cora

• 13 Augustus 2012 - 18:49

Pascal & Brenda:

Hai Marleen,

We weten niet of je ons andere berichtje hebt ontvangen, vandaar ook
    nog even via deze weg: van harte gefeliciteerd met je verjaardag!
    (Op z'n Thais lukt t nog niet...)
    Hopelijk hebben je reisgenoten ervoor gezorgd je een bijzondere
    verjaardag te geven!

Foto's bekijken vanaf hier is lastig dus hopelijk hou ik die
    tegoed van je met een live versie van alle indrukken.

Veel succes en plezier nog met elkaar tijdens dit bijzondere project!
    Alvast een voorspoedige terugreis gewenst!

Lieve verjaardagsgroet,
    Pascal & Brenda

• 13 Augustus 2012 - 19:53

Wilma:

Hoi Marleen,
    Vanuit Nederland een hartelijke felicitatie voor jou! Op Schiphol doe ik er nog een live-knuffel bij.
    Wilma xxx

• 13 Augustus 2012 - 20:32

Arne, Anneke En Koen,:

Hallo allemaal, van sms v Tim begrepen we dat jullie zo'n 50 u stroomstoring hadden...en dat nu wij eindelijk een camping met wifi hebben bij Parijs...leuk om alle verhalen te lezen, ook leuk om te lezen dat de schminck toch goed van pas kwam! We zijn heel benieuwd naar t eindresultaat van alle bouw-en overige werkactiviteiten want er is zo te zien en lezen heel hard gewerkt. Gelukkig is dat dit weekend beloond met allerlei sportieve dingen al missen we daar door storing de verslagen nog van, en vandaag de safari...veel dieren gezien? Iedereen weer heelhuids terug? We wensen jullie vanaf morgen weer heel veel sterkte met de enorme reis en hopen jullie allen vrijdag gezond en wel op schiphol te zien! Op tijd die dolfijn uit de koffer.. goede reis en vooral knuffel voor Tim!
    Arne, Anneke en Koen

• 13 Augustus 2012 - 20:39

Raymond, Ariejanne, Noa En Evy:

Hey Marleen,

Er is er 1 jarig hoera hoera!!! Net nog even Noa "gek" zitten maken... Ze wil zo graag bij oma slapen, dus wij uitgelegd dat ze misschien vrijdag wel mee mag jou ophalen van schiphol, of komt ze nu terug met de fiets uit Zuid-Afrika?! Even keek ze verbaasd, nee joh met het vliegtuig of op de fiets mam...?! Hahaha ze ging heel even twijfelen!
    Nog even en dan kunnen we je live feliciteren met je 33e verjaardag! Geniet nog even van het Zuid-Afrikaanse!

Dat laatste geldt natuurlijk voor iedereen!

Liefs Raymond, Ariejanne Noa en Evy

• 13 Augustus 2012 - 21:06

Matthijs:

Hallo allemaal,

Helaas moeten we het al even zonder nieuwe verslagen doen. Hopelijk komen die snel. Marleen, gefeliciteerd! :)

De komende paar dagen nog heel veel plezier in Afrika! Jullie moet vast nog even niet aan thuiskomen denken. Maar ik kan jullie alvast vertellen dat er op 2 september om 19.00 een Plusdienst is die we speciaal vanwege jullie in een Afrikaans thema steken. Er komt een verhalenverteller die twee Afrikaanse verhalen verteld en verder is er begeleiding van een djembé. We zouden het natuurlijk erg leuk vinden wanneer jullie er zoveel mogelijk bij kunnen zijn. Jullie zijn in ieder geval allemaal van harte uitgenodigd! :)

Groetjes,
    Matthijs

• 13 Augustus 2012 - 22:09

Carla (het Andere Zusje Van Marleen):

Lieve Marleen,
    Ook maar even hier een felicitatie, weet niet of je door alle smsjes heen komt!! Dus.. van Harte Gefeliciteerd met je verjaardag (zing zelf maar even het Zamariem-verjaardagsliedje, teveel om hier op te schrijven) Ik hoop dat je een mooie verjaardag gehad hebt!! Ik had gister boterkoek gemaakt en vandaag op me werk uitgedeeld.. dat is het enige beetje mijn-zus-is-jarig gevoel van vandaag!! Best gek zo haha!!

Wel grappig wat ons zusje Ariejanne net schreef over Noa, toen wij thuiskwamen van jou wegbrengen naar schiphol zegt ze met "schrik" in haar stem: Tante Marleen is haar auto vergeten mee te nemen... dus je zal toch echt moeten kiezen tussen vliegen en fietsen vrees ik hahahaha!!!

Afgelopen week weer met Noa "gespeeld" dat wij jou gingen ophalen in Afrika (het gaat momenteel niet meer over Manorca, maar alles is Afrika... dat Zuid kreeg ik er nog niet echt in bij haar) maar het was een makkie hoor, we hoefden niet te vliegen, je was heeeel dichtbij (het moet niet teveel moeite zijn voor tante Carla, ;) dat weet Noa al!!) Eerst kwam Noa mij ophalen van het schooltje en we hoefden alleen maar even daarheen te lopen (lees: het schuurtje) vervolgens teelde ze je met 1 hand op en gingen we weer terug, mij naar het schooltje brengen... dat was het, zooooo simpel is jullie reis dus hahaha

Nou ik wens jou met al je ubuntu-vriendjes en vriendinnetjes nog een fijne avond voor vandaag en nog een hele mooie tijd in Zuid Afrika!!
    Groetjes Carla

voor Marleen nog: tot vrijdagavond, haren stylen ;) kan niet wachten hahahahaha

• 13 Augustus 2012 - 22:10

Carla (zusje Van Marleen):

PS.. goeie fanclub, dat MCH ;)

• 13 Augustus 2012 - 22:35

Alice Groenink:

Hallo allemaal,
    allereerst een felicitatie voor Marleen. We hopen dat je een heel leuke verjaardag hebt gehad ondanks de stroomstoring. Hopenlijk is deze gauw opgelost, zodat we toch nog een verslagje kunnen verwachten.
    Mocht dit niet zo zijn dan wil ik jullie alvast een heeeeel goede gezegende terugreis toewensen en hopen dat het afscheid niet al te zwaar zal zijn. Wij hopen dat jullie werk daar gewaardeerd is door de locals en dat jullie er nog lang met veel plezier aan mogen terugdenken.
    Nogmaals een heel goede reis en hopenlijk zien we jullie a.s. vrijdagmiddag in blakende gezondheid op Schiphol!
    Een dikke knuffel voor iedereen en natuurlijk weer speciaal voor Tarzan, Irene en Koen.

groetjes vanuit Grootebroek van Lies, Coby en Jan

• 13 Augustus 2012 - 22:40

Jos:

Hee allemaal!

Goed bezig, lekker het irrigatiesysteem grote stappen maakt en dat er ook nog steeds een goede combinatie tussen ontspanning en werken is. Veel plezier komende dagen en ik wacht op de volgende verslagen.

Marleen, collega, van harte gefeliciteerd! Hoop dat je een gezellige verjaardag hebt gehad:)

Allemaal veel succes en tot lezens!

Groetjes aan allen en dikke zoen voor mijn MCH collega;)

• 13 Augustus 2012 - 22:40

Jos:

Hee allemaal!

Allemaal veel succes en tot lezens!

Groetjes aan allen en dikke zoen voor mijn MCH collega;)